Το παρόν γράφεται σε μια σημειολογικά ισχυρή μέρα φέτος για την Ορθοδοξία. Είναι η μνήμη των αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας. Συμπίπτει μάλιστα με τη μνήμη του Σέρβου αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, νέου Πατρός της Εκκλησίας και μεγάλου αντιοικουμενιστή. Πού βαδίζει σήμερα η παγκόσμια Ορθοδοξία και με ποια αυτοσυνειδησία; Ας τα δούμε επιγραμματικά, ώστε να τα συγκρατήσουμε καλύτερα και να τα συνειδητοποιήσουμε ευκολότερα:
• Η Ορθόδοξη Εκκλησία καταδίκασε τον 4ο αι. τον αιρεσιάρχη Άρειο και τον εξέβαλε παραδειγματικά. Σήμερα, στον 21ο αι., πασχίζουμε οι απόγονοι και συνεχιστές των Ορθοδόξων να βάλουμε ξανά από το παράθυρο μέσα στην Αγιότατη Εκκλησία του Χριστού τους νεοαρειανούς Ρωμαιοκαθολικούς (δόγμα τους η κτιστή χάρις).
• Ο Οικουμενισμός αποτελεί την κοινή πολιτική των περισσότερων Ορθοδόξων ανά τον κόσμο Τοπικών Εκκλησιών, εξάπαντος των ελληνοφώνων. Οι ενάντιες και παραδοσιακές φωνές φιμώνονται και πατάσσονται πολλάκις με βίαιο τρόπο, όπου είναι αυτό εφικτό. Πρόσφατο παράδειγμα: η αντικανονική και αφιλάδελφη δίωξη του μητροπολίτη Πάφου Τυχικού.
• Ο Τυχικός ζήτησε αναβαπτισμό αλλοδόξων, συνήθης πρακτική σε παλαιότερους καιρούς. Και μάλιστα η ακριβής με βάση την ιερή μας Παράδοση. Ακόμα, ωστόσο, δεν κλήθηκε καν σε απολογία ο Αμερικής Ελπιδοφόρος για τη βάπτιση τέκνων ζεύγους ομοφυλοφίλων .
• Οι ανθιστάμενοι στον Οικουμενισμό φιμώνονται και απομακρύνονται: βλ. ενδεικτικά π. Θεόδωρο Ζήση και π. Ιωάννη Ρωμανίδη.
• Στο Κολυμπάρι της Κρήτης σύνοδος ορθοδόξων επισκόπων για πρώτη φορά ανοίγει τον δρόμο στην αναγνώριση συνάξεων των αλλοδόξων ως εκκλησιών, ισοτίμων και ισοκύρων με την Ορθόδοξη Εκκλησία.
• Ο “πάπας” της μητρόπολης Περιστερίου Γρηγόριος κάνει διαλέξεις για το… Παπικό Πρωτείο!
• Το ευχαριστιακό ήθος στο μεγαλείο του: η στάση των Κυπρίων επισκόπων έναντι του αδελφού τους συνεπισκόπου Τυχικού και του πρεσβυτέρου Δήμου. Διδάσκοντες με το παράδειγμα γαρ…
• Πρώτη φορά (εξ όσων γνωρίζω) στα εκκλησιαστικά χρονικά σύνοδος καλεί ορθόδοξο επίσκοπο να αποκηρύξει δια λιβέλου έναν κυρωθέντα από αναγνωρισμένη Σύνοδο ιερό κανόνα (τον 15ο της Πρωτοδευτέρας).
• Γυναίκες διακόνισσες χειροτονούνται για να συμμετάσχουν όχι στις βαπτίσεις ενηλίκων γυναικών, αλλά στην τέλεση της Θείας Λειτουργίας.
• Γυναίκες ανεβαίνουν στα ψαλτήρια των ενοριακών ναών καθιερώνοντας άγραφο εκκλησιαστικό δίκαιο και το ίδιο πάει να καταστεί λειτουργικά φυσικό και με τη συμμετοχή τους στη μικρή και μεγάλη Είσοδο της Ευχαριστίας.
• Επίσημα εκκλησιαστικά χείλη μιλάνε ανοιχτά υπέρ της ομοφυλοφιλίας και δικαιώνουν το φοβερό αυτό πάθος.
Αυτά τα ολίγα. Σημεία των εσχάτων. Προφανώς. Αρχή σημείων…
Κ. Νούσης
Λάρισα, 1/6/2025

" Είναι η μνήμη των αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας. Συμπίπτει μάλιστα με τη μνήμη του Σέρβου αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, νέου Πατρός της Εκκλησίας και μεγάλου αντιοικουμενιστή. "
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί συμπίπτει; Δεν συμπίπτει; Άλλος ο άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Μάρτυρας που εορτάζει σήμερα και άλλος ο άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς. Ο άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς δεν εορτάζει σήμερα.
Αναγνώστης
Μετά το "Δεν συμπίπτει" θέλει τελεία(.) όχι ερωτηματικό (;)
Διαγραφήποτε δλδ γιορταζει ο αγιος Ποποβιτς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις 14 Ιουνίου εορτάζει ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς
ΔιαγραφήΚαι δια του λόγου το αληθές
Ο σύγχρονος άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς (14 Ιουνίου)
https://o-nekros.blogspot.com/2012/06/14.html
14 Ιουνίου, μνήμη, Αγιοκατάταξη και Συναξάριον του Οσίου πατρός ημών Ιουστίνου Πόποβιτς.
https://www.orp.gr/wordpress/?p=1059
Απο την Μητρόπολη Μόρφου
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς (14 Ιουνίου)
https://immorfou.org.cy/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82/
Απο την Εκκλησία της Κύπρου
Μνήμη του οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς (14 Ιουνίου)
https://churchofcyprus.org.cy/22827
Αυτό συμβαίνει μάλλον γιατί ο άγιος Ιουστίνος ακολουθούσε το Παλαιό Ημερολόγιο και είναι η διαφορά των 13 ημερών μεταξύ Νέου και Παλαιού.
Αναγνώστης
και δια του λογου το αληθες https://www.saint.gr/4483/saint.aspx
ΑπάντησηΔιαγραφήμην μπερδευετε τα πραγματα, ο αγιος γιορταζει 1/14 ιουνιου εκαστου ετους
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τα μπερδεύουν, τα ξεμπερδεύουν. Εσύ τα έχεις μπερδέψει.
ΔιαγραφήΤί θα πει γιορτάζει 1/14 Ιουνίου εκάστου έτους; 1 Ιουνίου εορτάζει ή 14 Ιουνίου εορτάζει;
ΔιαγραφήΥπάρχει διαφορά μεταξύ 1 και 14 Ιουνίου.
Εσύ τα έχεις μπερδέψει Ν.Κ. και ο αρθρογράφος επίσης σίγουρα τα έχει μπερδέψει και δεν ισχύει αυτό που γράφει ότι η εορτή του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς συνέπεσε φέτος με την Κυριακή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
ΔιαγραφήΌπως και να το πάρει κανείς ο Κ. Νούσης δεν έχει δίκιο στο άρθρο του.
ΔιαγραφήΗ εορτή του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς δεν συνέπεσε φέτος με την Κυριακή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
αν διαβασεις ενα οποιοδοηποτε παλαιοτερο βιβλιο ιστοριας θα δεις πολλες φορες δυο ημερομηνιες, μια με το παλιο και μια με το νεο. προκειται για την ιδια ακριβως ημερομηνια, αρα η εορτη του οσιου με το νεο ειναι την πρωτη Ιουνιου εκαστου ετους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν σκεφτείς λίγο Ν.Κ. θα καταλάβεις ότι και έτσι να το πάρεις πάλι έχεις άδικο.
ΔιαγραφήΤο νέο ημερολόγιο έρχεται πιο καθυστερημένα απο το παλαιό.
Αν σκεφτείς ότι όταν λέμε δύο ημερομηνίες 1/14 , εννοούμε 1 του μηνός με το παλαιό και 14 με το νέο. Η ημερομηνία η δεύτερη πάντα είναι με το νέο ημερολόγιο και η πρώτη πάντα με το παλαιό.
Άρα η εορτή του οσίου είναι δεκατέσσερεις Ιουνίου εκάστου έτους με το νέο ημερολόγιο.
Άρα είσαι λάθος και σύ και ο αρθρογράφος που λέτε για πρώτη Ιουνίου με το νέο.
Αυτό σου εξηγούμε και δεν το καταλάβαινες.
Διορθώνω την φράση στο σχόλιο 10:02 μμ "Το νέο ημερολόγιο έρχεται πιο καθυστερημένα απο το παλαιό." σε
Διαγραφή"Το παλαιό ημερολόγιο έρχεται πιο καθυστερημένα απο το νέο".
Με το παλαιό ημερολόγιο τώρα είναι Μάης ακόμα. Το παλαιό ημερολόγιο έρχεται πιο καθυστερημένα από το νέο.
Η εορτή του αγίου Ιουστίνου του Πόποβιτς δεν έχει έρθει ακόμα με το νέο ημερολόγιο. Θα έρθει σε δέκα μέρες απο σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ακόμα και αν είσαι παλαιοημερολογίτης, και τότε ακόμα δεν έχει έρθει η εορτή του αγίου Ιουστίνου του Πόποβιτς, γιατί βρίσκεσαι ακόμα στον μήνα Μάϊο ως παλαιοημερολογίτης.
Σωστή τελικά είναι η παρατήρηση/σχόλιο του "Αναγνώστη".
δινω την απαντηση περι της εορτης του απο τον συναξαριστη: "Σημείωση Ορθόδοξου Συναξαριστή
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αγιοκατάταξη του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς έγινε από την Σέρβικη Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία ακολουθεί το Ιουλιανό ημερολόγιο (παλαιό). Σαν ημέρα της εορτής του ορίστηκε η 1η Ιουνίου, ημέρα που εορτάζει και ο Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος του οποίου ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς φέρει το όνομα του. Έτσι όταν εορτάζει ο Άγιος Ιουστίνος στην Σερβία, στην Ελλάδα, που ακολουθούμε το Αναθεωρημένο Ιουλιανό ημερολόγιο (και όχι το Γρηγοριανό ημερολόγιο), έχουμε 14 Ιουνίου. Λανθασμένα, λοιπόν, αναφέρουν διάφορες πηγές ότι ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς εορτάζει στις 14 Ιουνίου. Υπενθυμίζουμε, ότι οι μόνες εορτές που συνεορτάζουν οι εκκλησίες που ακολουθούν το Ιουλιανό ημερολόγιο και αυτές που ακολουθούν το Αναθεωρημένο Ιουλιανό ημερολόγιο είναι οι εορτές με βάση το Πάσχα, εκτός και αν υπάρχει εκκλησιαστική εγκύκλιος που αναφέρει κάτι διαφορετικό".
Διαβάζεις καθόλου αυτά που παραθέτεις Ν.Κ.;;;
ΔιαγραφήΑπο αυτό που παράθεσες διαβάζουμε:
"Έτσι όταν εορτάζει ο Άγιος Ιουστίνος στην Σερβία, στην Ελλάδα, που ακολουθούμε το Αναθεωρημένο Ιουλιανό ημερολόγιο (και όχι το Γρηγοριανό ημερολόγιο), έχουμε 14 Ιουνίου" .
Άρα όταν έχουμε 14 Ιουνίου στην Ελλάδα τότε εορτάζει ο άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς.
14 Ιουνίου δεν έχει έρθει ακόμα!
Αφού 14 Ιουνίου δεν έχει έρθει ακόμα πώς συνέπεσε τότε φέτος η εορτή του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς με την Κυριακή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου που πέρασε;
Άρα απόλυτο δίκιο έχουν τα σχόλια που διορθώνουν τον αρθρογράφο και σένα.
" Λανθασμένα, λοιπόν, αναφέρουν διάφορες πηγές ότι ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς εορτάζει στις 14 Ιουνίου."
ΔιαγραφήΗ φράση αυτή για να είναι σωστή εννοεί με το Παλαιό ημερολόγιο. Τότε είναι σωστή.
Με το Παλαιό εορτάζει 1 Ιουνίου, που τότε εμείς στην Ελλάδα έχουμε 14 Ιουνίου όπως γράφει στην αμέσως προηγούμενη φράση. "Έτσι όταν εορτάζει ο Άγιος Ιουστίνος στην Σερβία, στην Ελλάδα, που ακολουθούμε το Αναθεωρημένο Ιουλιανό ημερολόγιο (και όχι το Γρηγοριανό ημερολόγιο), έχουμε 14 Ιουνίου. "
επομενως κανει λαθος ο συναξαριστης που διαβαζουμε ολοι στο ιντερνετ, αλλα και σε καθε αλλη ιστοσελιδα; ας δουμε μερικες:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.saint.gr/4483/saint.aspx
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CE%A0%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82
https://www.orthodoxianewsagency.gr/pemptousia-tv/osios-ioustinos-popovits-o-agios-pou-agapouse-tous-ellines-afieroma-stin-pemptousia-tv/
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει διχογνωμία για την ημέρα της εορτής του αγίου με το νέο ημερολόγιο.
ΔιαγραφήΑν κοιτάξει κανείς το παραπάνω σχόλιο θα διαπιστώσει την διχογνωμία.
Ο σύγχρονος άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς (14 Ιουνίου)
https://o-nekros.blogspot.com/2012/06/14.html
14 Ιουνίου, μνήμη, Αγιοκατάταξη και Συναξάριον του Οσίου πατρός ημών Ιουστίνου Πόποβιτς.
https://www.orp.gr/wordpress/?p=1059
Απο την Μητρόπολη Μόρφου
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς (14 Ιουνίου)
https://immorfou.org.cy/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82/
Απο την Εκκλησία της Κύπρου
Μνήμη του οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς (14 Ιουνίου)
https://churchofcyprus.org.cy/22827
Περισσότερο επίσημες είναι οι σελίδες των Εκκλησιών Κύπρου και Μόρφου, πάντως, παρά η σελίδα της wikepedia και εκκλησιαστικού πρακτορείου ειδήσεων και μια συναξαριστική σελίδα.
Διαγραφήτο αν συνεπεσε ή οχι η εορτη του οσιου Ποποβιτς με την εορτη των εν Νικαια Πατερων λιγη σημασια εχει, καθοτι η ουσια του αρθρου ηταν η συμφωνια των Πατερων πανω σε θεματα πιστεως και η κοινη τους γραμμη στην αντιμετωπιση των αιρεσεων. και απορω γιατι τοση φασαρια στα σχολια για την ακριβη ημερομηνια του εορτασμου του.
ΑπάντησηΔιαγραφήκατα τη γνωμη μου, εφοσον η σερβικη εκκλησια την καθιερωσε για τις 14 Ιουνιου, οπως φαινεται, αυτοι που εγραψαν τα συναξαρια την κατεβασαν με βαση τη διαφορα παλιου και νεου στις 13 μερες, ωστε να φαινεται συμπιπτουσα η εορτη την ιδια μερα και με τα δυο ημερολογια. αυτα. τα αλλα ειναι χαζομαρες. εμεις οι ορθοδοξοι διακρινομεθα για τον αντισχολαστικισμο μας. και δυο φορες να τον γιορταζουμε τον αγιο, εμεις ωφελουμεθα...
Δεν υπάρχει καμία φασαρία στα σχόλια. Αλλά στις απαντήσεις είναι λογικό να υπάρχουν ανταπαντήσεις και έτσι αυξάνονται τα σχόλια. Δεν μπορείς να μιλάς και να μην θέλεις να σου απαντάνε. Άρα καμία φασαρία δεν υπήρξε.
ΔιαγραφήΚατα άλλα έχεις δίκιο ότι δεν έχει τόση ουσία η ημερομηνία εορτασμού, όμως δεν μπορεί να εορτάζει ο καθένας όποτε θέλει. Πρέπει να υπάρξει λειτουργική και εορτολογική ενότητα, ιδίως σε μια τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία. Έργο ευχής είναι η ανα την Οικουμένη Ορθόδοξη Εκκλησία να έχει την ίδια λειτουργική και εορτολογική ενότητα.
Απο την άλλη δεν είναι καθόλου χαζομάρες. Δεν μπορεί π.χ. ο καθένας να εορτάζει το Πάσχα όποτε θέλει... Αυτή η αταξία μήτε είναι καλό και μήτε έχει σχέση με την Ορθοδοξία που διακρίνεται για την ευταξία και όχι την αναρχία.
Ιούστος
Η Σερβική Εκκλησία την καθιέρωσε στις 1 Ιουνίου με το παλαιό ημερολόγιο, και όχι 14 Ιουνίου. Με το Νέο Ημερολόγιο τότε είναι 14 Ιουνίου.
ΔιαγραφήΓια Ν.Κ. 6,14 μμ
Διαγραφήa. Κανείς δεν είπε ότι χάνεται η ουσία του άρθρου με το λάθος της συσχέτισης της εορτής του οσίου Ιουστίνου Πόποβις με την εορτή των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικ. Συνόδου. Απλά σημειώθηκε.
b. Την φασαρία την κάνεις εσύ. Οπότε μην διερωτάσαι γιατί τόση φασαρία. Αν δεν απαντούσες, δεν θα σου απαντούσαν και θα έμεναν τα αρχικά 2-3 σχόλια. Ρώτα τον εαυτό σου γιατί τόση φασαρία να γράφεις και να ξαναγράφεις απαντήσεις για ένα ζήτημα για σένα ανούσιο.