Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2025

Ο ορθόδοξος περσοναλισμός ως αντίδοτο στην οικουμενιστική νόσο

Ο ορθόδοξος περσοναλισμός ως αντίδοτο στην οικουμενιστική νόσο

Τελευταία κατά κόρον υποστηρίζεται το αντίθετο: “στήν νεώτερη ὅμως οἰκουμενι(στι)κή θεολογία, ὡς δρόμος θεολογικῆς προσεγγίσεως Ἀνατολῆς-Δύσεως καί ὑπερβάσεως τῶν διαφορῶν τους, ἔχει προκριθεῖ -ἀνάμεσα στά ἄλλα- καί ἐντός τοῦ εὐρύτερου πλαισίου τῆς Θεολογίας τοῦ Προσώπου, ἡ νέα κατανόηση τῆς “δι’ Υἱοῦ” σχέσεως Υἱοῦ καί Πνεύματος, ὄχι μόνον στό πεδίο ἀναφορᾶς τῆς Χριστολογίας, ἀλλά καί σέ αὐτήν τήν Τριαδολογία!” (https://orthodoxostypos.gr/%e1%bc%a1-%e1%bc%80%ce%bd%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b5%cf%83%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%e1%bf%a6-%e1%bd%81%ce%bc%ce%bf%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%b5%e1%bc%b0%cf%82-%cf%84%ce%ae%ce%bd-%ce%b8-3/). Ομολογώ πως δεν το καταλαβαίνω, τουναντίον δε πιστεύω ότι ισχύει το αντίθετο. Οι αντιπερσοναλιστές, ας τους βαφτίσουμε έτσι, θεολόγοι βάλλουν κατά των περσοναλιστών και θεωρούν τη νεότερη θεολογία περί προσώπου όχημα της οικουμενιστικής ψευδοενώσεως. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Αν διαβάσουμε τα άρθρα του εν λόγω αγιορείτη κατά των περσοναλιστών το πρώτο που θα διαπιστώσουμε (πέρα από τις όποιες άλλες υπερβολές του) είναι πως όσοι βάλλουν κατά των περσοναλιστών καταντούν εκόντες άκοντες οι ίδιοι ουσιοκράτες. Και είναι γνωστό πως η ουσιοκρατική θεώρηση του Θεού ανήκει αφενός εντός του χριστιανισμού στη δυτική θεολογία, αφετέρου δε στον ευρύτερο θρησκειολογικό χώρο σε όλα σχεδόν τα μεγάλα θρησκευτικά συστήματα της εποχής μας με προεξάρχοντα τα ανατολικά. Σε αντίθεση με αυτά όλα, η αυθεντική ορθόδοξη θεολογία είναι περσοναλιστική. Τονίζει κυρίως τον υποστατικό Θεό και όχι την ουσία Του. Και θα αναρωτηθούν τώρα πολλοί, και πώς οι περσοναλιστές μπορούν να καταστούν πολεμικός κριός κατά των Οικουμενιστών;

Το πράγμα είναι σαφές και προφανές. Ο οικουμενισμός, η εσχατολογική αυτή παναίρεση, είναι μια μορφή συγκρητισμού. Σύμφωνα με αυτόν, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον ένα Θεό. Όλες οι θρησκείες και φιλοσοφικές παραδόσεις. Η σαβελλιανικού τύπου αυτή αίρεση – κατά τον αιρετικό Σαβέλλιο ο ένας και μονοϋπόστατος θεός παρουσιάζεται με τρία προσωπεία – αναφέρεται σε έναν (μονοπρόσωπο κατά βάση ή απρόσωπο ή και υπερπροσωπικό) θεό που εμφανίζεται στην ιστορία με ποικίλες μορφές και διαφορετικούς εκπροσώπους. Τον πλησιάζεις επιλέγοντας όποιον δρόμο και “μεσσία” είναι της αρεσκείας σου! Η άκρως δαιμονική αυτή θεολογία τους είναι καθαρά ουσιοκρατικού τύπου. Η προσέγγιση προς τη μια θεία ουσία είναι το ζητούμενο, οι δε μορφές της ουσίας ή οι οδοί προς αυτήν μάς είναι αδιάφορες. Η ουσία κατ΄ αυτούς έγκειται στη… θεία ουσία!

Σε αντίθεση με αυτή τη “θεολογία” ο ορθόδοξος χριστιανισμός δεν είναι μια χύμα αποκάλυψη ενός αόριστου ή απροσδιόριστου θεού, όπως είναι αυτός των οικουμενιστών. Πρόκειται για τον ένα και μοναδικό, αλλά τρισυπόστατο Θεό, τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. Η σωτηρία περνάει αποκλειστικά από τους τρεις αυτούς, τους κατ΄ ουσίαν Ένα. Άλλος τρόπος και άλλος δρόμος δεν υπάρχει για να αποφύγει κάποιος σε πρώτο στάδιο την αιώνια κόλαση και σε δεύτερο να επιτύχει την κοινωνία του με τον αληθινό Θεό (Βασιλεία του Θεού ή Παράδεισος στην εκκλησιαστική γλώσσα). Η αγία Γραφή το λέει ρητά και απερίφραστα: “καὶ οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενὶ ἡ σωτηρία οὐδὲ γὰρ ὄνομά ἐστιν ἕτερον ὑπὸ τὸν οὐρανὸν τὸ δεδομένον ἐν ἀνθρώποις ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς” (Πρ. 4:12). Το συγκεκριμένο αυτό πρόσωπο είναι ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός, ο ένας της Τριάδος, δια του οποίου έχουμε όλη την Τριάδα.

Βλέπουμε επομένως το συγκεκριμένο να στρέφεται ξεκάθαρα εναντίον του γενικού ή αφηρημένου. Ο Τριαδικός Θεός σώζει την κτίση δια του Χριστού και πιο συγκεκριμένα μέσα στην Εκκλησία Του. Όλα αυτά είναι καταπέλτης κατά της οικουμενιστικής πλάνης. Η ουσιοκρατία αντιθέτως οδηγεί, έστω και αδιόρατα, στον οικουμενισμό.

Κ. Ν.

Λάρισα, 7/10/2025

9 σχόλια:

  1. Πολύ μεγάλα θεολογικά θέματα αυτά...Η προσέγγιση του κ. Νουση είναι πολύ ενδιαφέρουσα ! Συγχαρητήρια!...👏✍️👍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λάθος οι απόψεις περι περσοναλισμού και ως αντίδοτου στον οικουμενισμό, παρά την προσπάθεια να πείσει.

    Λάθος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για γράψε μας τώρα και ποια είναι, ΑΝΩΝΥΜΕ σοφε , τα λάθη, αφού εσύ για να τα εντοπίσεις, πάει να πει πως έχεις και ένα βαθύτατο θεολογικό υπόβαθρο!....Για γράψ' τα να τα δούμε κι εμείς!...🤔✍️

      Διαγραφή
    2. Αντιαιρετικός Πιστός8 Οκτωβρίου 2025 στις 6:31 μ.μ.

      Καλός ο σκοπός του άρθρου. Αντιοικουμενιστικός ο σκοπός του. Αλλά άστοχο.

      Αλλά ο οικουμενισμός δεν έχει σχέση ούτε με τον περσοναλισμό, ούτε με την ουσιοκρατία. Είναι άσχετα όλα αυτά. Και δεν πολεμάται απο αυτά.

      Εξάλλου οι περισσότεροι περσοναλιστές "ορθόδοξοι" ήταν οικουμενιστές ή είχαν οικουμενιστικές συμπεριφορές.

      Διαγραφή
    3. Αυτά τώρα που γράφεις είναι θεολογικά επιχειρήματα που ανατρέπουν την επιχειρηματολογία του εν λόγω αρθρογράφου; ...Άστο καλύτερα!...Ας μείνουμε στον προβληματισμό και στις θέσεις του Κ . Νουση!...😳🤔

      Διαγραφή
    4. Ναι, Επαμεινώνδα Μανδηλά!!
      Θεολογικά επιχειρήματα είναι αυτά που γράφει ο Αντιαιρετικός Πιστός! Και πολύ Θεολογικά επιχειρήματα είναι για όποιους ξέρουν και καταλαβαίνουν!!!

      Όχι δεν μένουμε ούτε στις θέσεις, ούτε στον προβληματισμό του Κ. Νούση. Είναι ΑΣΤΟΧΟΣ!

      Εσύ βέβαια μπορείς να μείνεις όπου θέλεις. Ελεύθερος είσαι! Μπορείς να μείνεις στον Γοντικάκη, στον Λαρίσης Ιερώνυμο, στον Τσαρούχη, στην ψευτοσύνοδο του Κολυμπαρίου της Κρήτης, στον Ματσούκα και στον Γιανναρά, στο σημερινό περιοδικό "Θεολογία" και όπου αλλού θέλεις! Ελεύθερος είσαι!!!

      Σταμάτιος

      Διαγραφή
  3. Καλά , βρε καημένε, δεν κατανοείς ότι όλα τα σχόλια σου αποκαλύπτουν αμέσως πως είσαι πάλι ο ίδιος με διαφορετικά ονόματα!..Λες τα ίδια και τα ίδια!!!😂😂🥳Σ' έχει βαρεθεί και ο ίδιος σου ο εαυτός...😂🤣 Πόσο αστείος είσαι, τώρα, πλεον, με διασκεδάζεις!!! Σ' ευχαριστώ!😂🤣😂😳🤸🤸🤸🏋️🏋️🎭❌❌🅾️🅾️🅾️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΣΤΕΙΟΙ, Επαμεινώνδα Μανδηλά είναι αυτοί που γράφουν σαχλαμαρίστικα σχόλια και λένε καημένους και αστείους τους σοβαρούς Ορθόδοξους σχολιαστές που σχολιάζουν σωστά και επι της ουσίας, για όσους έχουν λίγες γνώσεις και καταλαβαίνουν και θέλουν να καταλάβουν...

      Για όσους δεν καταλαβαίνουν διότι έχει εκκοσμικευτεί το μυαλουδάκι τους από τις φιλοζοφίες, τις κουλτουριαρίστικες φλυαρίες και τις θολές κοσμικότητες, δεν μας νοιάζει!

      Διαγραφή
    2. Καθόλου τα ίδια και καθόλου βαρετά, Επ. Μανδηλά!
      Εσύ γράφεις τα ίδια και εσύ μόνο βαριέσαι και διαμαρτύρεσαι για Ορθόδοξα Σχόλια τα αντιαιρετικά και άλλα!
      Τώρα για το αν σε έχει βαρεθεί ο ίδιος σου ο εαυτός, δεν ξέρω. Εσύ θα μας το πεις αυτό...

      Διαγραφή